Všeobecné obchodní podmínky školící a poradenská činnost
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY (školící a poradenská činnost)
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen 'Podmínky') vydávají společně Lucie Skryjová, IČ 17496276, se sídlem Borodinova 7, 623 00 Brno, email skryjova@elisconsulting.cz, a Marek Mikuš, IČ 17796466, se sídlem Havelkova 2a, 625 00 Brno, email mikus@elisconsulting.cz (dále společně jen 'Dodavatel') kteří společně vystupují pod obchodní značkou Elis Consulting. Oba dodavatelé jsou zapsáni v živnostenském rejstříku https://ares.gov.cz . Podmínky upravují smluvní vztahy vznikající na základě objednávek a nabídek služeb, specifikací (včetně objednávek e-mailovou formou), smluv o školící a poradenské činnosti a smluv o poskytnutí informačních balíčků (dále souhrnně jen 'Smlouva') uzavíraných mezi Dodavatelem a jeho zákazníky. Smlouvou se pro účely těchto Podmínek rozumí i samostatná objednávka klienta potvrzená Dodavatelem.“ Kanceláře jsou na adrese Železná 26, 616 00 Brno.
- PODMÍNKY konkretizují oblasti smluvní spolupráce podle „Smlouvy o školící a poradenské činnosti“ a „Smlouvy o poskytnutí informačních balíčků“ a „Objednávky klienta“ na základě nabídek od dodavatele. Dodavatele i zákazník se tak PODMÍNKY zavazují respektovat a dodržovat.
- Dodavatele jsou OSVČ Lucie Skryjová a OSVČ Marek Mikuš, kteří poskytují obchodní poradenství, poradenství pro ISP a legislativy, vytváří informační balíčky pro ISP, poskytují ekonomické poradenství, pořádají odborné kurzy a školení a jiné vzdělávací akce, včetně lektorské činnosti a také poskytují poradenství v oboru AI a Kybernetické bezpečnosti. Dodavatelem jsou společně dvě osoby.
- Dodavateli (tj. oběma výše uvedeným osobám) vznikají ze Smlouvy práva a povinnosti společně a nerozdílně. Jednání kterékoli z nich ve věci plnění Smlouvy se považuje za jednání Dodavatele.
- Objednávky otevřených termínů školení a kurzů nabízených na stránkách www.elisconsulting.cz se řídí samostatnými platnými VOP Otevřená školení.
- PŘEDMĚT SMLUV
- Předmět smlouvy je poskytování služeb zaměřených na podporu a rozvoj firem a zlepšování, školení a vzdělávání pracovníků a další služby.
- Předmět smlouvy, tedy rozsah a forma smluvního vztahu, je vždy specifikován v konkrétní smlouvě a objednávce a Specifikaci, kde je uvedena cena.
III. POVINNOSTI DODAVATELE
- Dodavatel při plnění předmětu této Smlouvy postupuje na základě konkrétního obsahu a rozsahu služeb, dohodnutých (i e‑mailem) se zákazníkem.
- O činnosti vykonané pro zákazníka vede dodavatel záznamy (elektronicky i písemně). Dodavatel tyto dokumenty může předkládat zákazníkovi, který je povinen je podepsat, popř. uvést své vyjádření k provedeným výkonům, a to ihned po jejich předložení. Jinak se má za to, že s těmito dokumenty souhlasí a nemá námitek proti provedeným výkonům.
- Dodavatel se zavazuje zachovávat přísnou mlčenlivost o všech skutečnost právní, obchodní či technické povahy, které se dozví při plnění smlouvy o zákazníkovi a tyto skutečnosti se zavazuje přiměřeným způsobem utajovat před neoprávněným užitím třetí osobou. Dodavatel bere na vědomí, že podklady a materiály, které od zákazníka obdrží v průběhu spolupráce, mohou tvořit obchodní tajemství ve smyslu ust. § 504 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, v platném znění.
- Dodavatel se zavazuje, že jakékoliv informace nebo skutečnosti, které se dozví při plnění smlouvy o zákazníkovi, neužije ke škodě zákazníka ve prospěch svůj vlastní nebo jiné osoby.
- Povinnosti dodavatele stanovené v tomto článku trvají i po ukončení smluvního vztahu.
- POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA
- Zákazník bere na vědomí, že plnění dodavatele dle konkrétní smlouvy není možné bez úzké součinnosti a spolupráce zákazníka, a proto se zákazník zavazuje tuto úzkou součinnost a spolupráci s dodavatelem po celou dobu trvání smluvního vztahu poskytovat.
Zejména se potom zákazník zavazuje:
- určit kontaktní osobu a zajistit její aktivní spolupráci s dodavatelem
- zajistit aktivní spolupráci svých zaměstnanců a jiných osob, které jsou součástí jeho společnosti a jako takové podléhají spolupráci dle předmětu smlouvy
- řádně a včas plnit doporučení dodavatele, udělená ke splnění předmětu smlouvy;
- umožnit dodavateli vstup do objektů a prostor, sloužících k provozování závodu a nezbytných pro plnění činností dle smlouvy;
- bezodkladně dodavatele informovat o všech skutečnostech, které mohou mít vliv na plnění této smlouvy;
- zajistit na své náklady vhodné prostory pro plnění předmětu smlouvy v případě realizace aktivit mimo prostory dodavatele;
- poskytovat na své náklady nezbytné technické a materiální zajištění při plnění předmětu smlouvy;
- poskytnout dodavateli veškeré nezbytné právní, ekonomické a technické podklady a informace týkající se provozu zákazníka za účelem správného poradenství, jsou-li tyto předmětem poradenství vyplývající ze smlouvy
- Zákazník se zavazuje dodavateli neprodleně oznámit všechny skutečnosti, které by mohly zavdat příčinu k domněnkám o narušení nestrannosti, nezávislosti a profesionality školitele, který působí na plnění předmětu smlouvy.
- V případě zrušení oboustranně dohodnutého termínu v průběhu zavádění systému ze strany zákazníka v době kratší než 4 kalendářní dny před jeho konáním, bude tento rozsah prací zahrnut do fakturace dané činnosti v projektu s tím, že ukončení projektu bude automaticky prodlouženo o adekvátní počet zrušených aktivit. V případě, že plánované návštěvy se nerealizují z důvodu mimořádné, nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na vůli dodavatele nebo zákazníka, budou řešeny náhradním termínem, bez nároku na finanční vyrovnání. Za mimořádnou, nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážku dle § 2913 odst. 2 občanského zákoníku budou strany považovat mimo jiné živelní katastrofu, neprůjezdnost komunikací a poruchy na vozidle, a dle dohody i náhlou nemoc či vládní nařízení.
- Zákazník uděluje dodavateli souhlas, který může být i bez udání důvodů písemným (emailovým) sdělením zrušen, aby dodavatel ve svých reklamních materiálech, v jakékoliv podobě a jakoukoliv formou (www stránky, letáky, katalogy, atp.) uveřejňovala informace o tom, že pro zákazníka zajišťovala služby dle uzavřené smlouvy.
- Zákazník bere na vědomí, že všechny podklady a materiály, které od dodavatele obdrží za účelem plnění předmětu smlouvy, tvoří know-how ve vlastnictví dodavatele, a jako takové jsou obchodním tajemstvím ve smyslu ust. § 504 občanského zákoníku. Zákazník se zavazuje všechny tyto podklady a materiály odpovídajícím způsobem utajovat a chránit před neoprávněným užitím třetí osobou. Zákazník není oprávněn žádné, od dodavatele obdržené, materiály či informace dále úplatně či bezúplatně poskytovat či jinak sdělovat třetím osobám. Případná ochrana dle autorského zákona není tímto dotčena. Jedná se zejména o podklady ke školení (prezentace, případové studie, pracovní listy, atd.), zasílané emailem z skryjova@elisconsulting.cz nebo mikus@elisconsulting.cz. Ostatní podklady od poradce přecházejí do vlastnictví zákazníka, protože za ně zaplatil.
- CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- V uvedených cenách není zahrnuta daň z přidané hodnoty, protože dodavatel není plátce daně.
- Zákazník se zavazuje hradit cenu oproti vystaveným a elektronicky doručeným fakturám. Dodavatel je oprávněn fakturovat po každé provedené aktivitě, a to vždy cenu prací a výkonů provedených za období uplynulé od uzavření smlouvy, resp. předcházející fakturace. Aktivitou se rozumí každý jednotlivý úkon (jednání) dle skutečného rozsahu provedení a dle přílohy Specifikace předmětu smlouvy, tedy např. každá konzultace, školení, audit, není-li ve smlouvě stanoveno jinak. Dodavatel je oprávněn fakturovat objednateli za činnosti v rámci této smlouvy také v intervalech po 10 ti kalendářních dnech, a to v poměrné částce vzhledem k celkové ceně projektu a délce jeho trvání.
- Lhůta splatnost faktur je uvedena ve smlouvě a je počítána od data doručení faktury. V pochybnostech se má za to, že faktura byla zákazníkovi doručena podle § 573 občanského zákoníku. Dle ujednání smluvních stran probíhá doručování veškeré korespondence prostřednictvím e-mailové pošty, a to na e-mailové adresy uvedené smluvními stranami, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
- Prodlení zákazníka s placením faktur o více jak 7 dní vylučuje prodlení dodavatele s plněním předmětu smlouvy. Dodavatel má právo práci přerušit do doby uhrazení dlužných částek a současně má dodavatel právo od smlouvy odstoupit. Dodavatel má zároveň právo upozornit zákazníka na prodlení s úhradou faktur, přičemž toto upozornění (výzva, upomínky) bude zpoplatněno a bude probíhat následovně:
- 1. UPOMÍNKA e-mailem po 14 dnech prodlení
- 2. UPOMÍNKA e-mailem nebo doporučenou poštou po 21 dnech prodlení, účtováno 500,- Kč
Po uplynutí 30 dní od splatnosti faktury, bude tato postoupena právnímu zástupci dodavatele.
Pokud bude 2. upomínka zasílána doporučenou poštou na adresu zákazníka, pak v pochybnostech se má za to, že upomínka byla doručena podle § 573 občanského zákoníku.
- Zákazník se zavazuje zaplatit dodavateli sjednanou zálohu na cenu plnění, pokud je sjednána, a to do 1 týdne od uzavření konkrétní smlouvy oproti předané zálohové faktuře, před vlastním zahájením činnosti dodavatele. Zaplacená záloha bude odečtena v závěrečné faktuře. Pokud zákazník nezaplatí dohodnutou zálohu v uvedené lhůtě, není dodavatel povinnen zahájit práce a současně má právo od smlouvy odstoupit.
- Zákazník může od této smlouvy odstoupit, ovšem pouze do doby započetí plnění dle této smlouvy, tj. do zahájení první konzultace nebo dodání prvních materiálů atd., a to za odstupné ve výši 10% z celkové hodnoty zakázky. Pokud zákazník jednostranně odstoupí od smlouvy v průběhu projektu, je záloha, pokud je v smlouvě stanovena, v takovém případě nevratná.
- Všechny platby se uskutečňují bezhotovostním převodem na bankovní účty uvedené na fakturách, vystavených dodavatelem.
- Vedle dohodnuté ceny plnění se zákazník zavazuje dodavateli hradit též cestovní náklady vynaložené při plnění předmětu smlouvy pouze, pokud je to ve smlouvě dohodnuto. Cestovní náklady bude dodavatel zákazníkovi fakturovat. Odstavce 1 – 7 se vztahují i na placení cestovních nákladů.
- Nebude-li jakákoliv faktura vystavená dodavateli uhrazena zákazníkem ve lhůtě její splatnosti, je dodavatel oprávněn požadovat po zákazníkovi úhradu smluvní pokuty ve výši 0,05% denně z dlužné částky za každý den prodlení. Nárok na náhradu škody dodavateli není tímto dotčen.
- SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž po jednom obdrží každá smluvní strana, případně je vzájemně odsouhlasena emailem.
- Smlouvu lze měnit a doplňovat pouze písemnou formou. Dle ujednání smluvních stran se za písemnou formu bude považovat pro tento účel výměna prostřednictvím e-mailové pošty, a to na e-mailové adresy uvedené smluvními stranami, není-li smlouvou stanoveno jinak.
- Strany výslovně prohlašují, že jsou podnikateli, smlouvu uzavírají při svém podnikání, a na tuto smlouvu se tudíž neuplatní ustanovení § 1793 občanského zákoníku ani § 1796 občanského zákoníku.
- Právní otázky smlouvou výslovně neupravené se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem.
- Pokud se některé ustanovení této smlouvy ukáže zdánlivým (nicotným), posoudí se vliv této vady na ostatní ustanovení smlouvy obdobně podle § 576 občanského zákoníku; smluvní strany souhlasí, že v takovém případě zahájí neprodleně jednání za účelem pozměnění takového ustanovení tak, aby se stalo platným, zákonným a vynutitelným a zároveň v maximální možné míře zachovalo původní záměr stran ohledně ustanovení upravujícího danou otázku.
- Práva dodavatele vyplývající z této smlouvy nebo z jejího porušení se promlčí ve lhůtě 15 let od dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé.
- Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení této smlouvy byla jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi smluvními stranami či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu plnění této smlouvy, ledaže je ve smlouvě výslovně stanoveno jinak. Vedle shora uvedeného si smluvní strany potvrzují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených obchodních zvyklostí či praxe.
- Smluvní strany se dohodly, že závazek zaplatit smluvní pokutu nevylučuje právo na náhradu škody ve výši, v jaké převyšuje smluvní pokutu. V případě, kdy bude smluvní pokuta snížena soudem, zůstává zachováno právo na náhradu škody ve výši, v jaké škod převyšuje částku určenou soudem jako přiměřenou, a to bez jakéhokoliv dalšího omezení. Pokud jakýkoliv právní předpis stanoví pokutu (penále) pro porušení smluvní povinnosti kdykoliv během trvání této smlouvy, pak nebude takovým nárokem nijak dotčeno právo na náhradu škody ve výši, v jaké převyšuje penále stanovené zákonem.
- Smluvní strany se dohodly, že závazek zaplatit smluvní pokutu nevylučuje právo na náhradu škody ve výši, v jaké převyšuje smluvní pokutu a roční plnění.
- Smluvní strany vylučují aplikaci ustanovení §557, §1799 a §1800, §1805 odst. 2. občanského zákoníku na tuto smlouvu. Tyto Podmínky se vztahují pouze na zákazníky – podnikatele.
- Smluvní strany se dohodly, že pokud bude plnění podle této smlouvy vadné a vada bude odstranitelná, nemůže strana, které bylo plněno požadovat slevu z ceny, pokud strana, která plnila, (a) je připravena takovou vadu odstranit (b) bez zbytečného odkladu začne vyvíjet činnost směřující k odstranění vady; (c) v takové činnosti řádně pokračuje; a (d) v rozumném čase a řádně vadu odstraní či předmět plnění vymění za bezvadný.
- Smluvní strany se dohodly ve smyslu ust. § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, pro případ sporu týkajícího se a souvisejícího s touto smlouvou a jejím plněním na místní příslušnosti soudu I. stupně tak, že místně příslušným soudem bude Městský soud v Brně, Polní 994/39, 608 01 Brno.
Platnost a účinnost VOP nabyla platnosti a účinnosti dnem 1. 3. 2025